Czyste Powietrze - Zmiany odnośnie punktu składania wniosków
- kategoria:
- Aktualności
Osoby, które chcą skorzystać z pomocy urzędu przy składaniu wniosków w ramach Programu Czyste Powietrze proszone są o kontakt pod numerem tel. 32 66 60 462 w celu umówienia terminu złożenia wniosku. Wnioski przyjmowane będą we wszystkie dni robocze w Urzędzie Gminy Nędza mieszczącego się przy ulicy Jana III Sobieskiego 5 .
Warunki ubiegania się o dotację w ramach Programu Czyste Powietrze:
- Budynek, na który ma zostać udzielona dotacja, został oddany do użytkowania przed dniem złożenia wniosku.
- Dochód Wnioskodawcy, rozumiany jako podstawa obliczenia podatku, nie może przekroczyć kwoty 100.000,00 zł.
- Inwestycja nie może zostać rozpoczęta przed 15 maja 2020 r. i nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku.
- Minimalna wysokość dotacji wynosi 3.000,00 zł, (nie dotyczy wymiany źródła ciepła)
a maksymalna wartość jest uzależniona od rodzaju realizowanego przedsięwzięcia. - Okres realizacji wszystkich inwestycji wskazanych we wniosku o dotację ( za wyjątkiem piecy na ekogroszek) wynosi 30 miesięcy od daty złożenia wniosku.
- Beneficjentem jest osoba fizyczna, która jest właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego, z wyodrębnioną księgą wieczystą.
Każdy mieszkaniec Gminy Nędza planujący skorzystać z dotacji powinien zapoznać się
z poniższymi informacjami oraz dokumentami zamieszczonymi na stronie: https://www.wfosigw.katowice.pl/program-czyste-powietrze.html
- Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego Czyste Powietrze
- Tabela Zakres rzeczowy przedsięwzięcia, kwalifikujący się do dotacji.
- Wykaz dochodów niepodlegających opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych wymienionych w art. 3 pkt. 1 lit. c ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j.: Dz.U. z 2020 r.poz.111.)
- Program priorytetowy Czyste Powietrze
W celu złożenia wniosku w Punkcie niezbędnym jest posiadanie poniższych dokumentów i informacji:
- Dowód osobisty Wnioskodawcy,
- PESEL współmałżonka (jeśli dotyczy),
- Nr księgi wieczystej oraz nr działki, na której znajduje się budynek,
- Decyzja pozwolenie na budowę wraz z pozwoleniem lub zgłoszeniem na użytkowanie,
- Powierzchnia całkowita budynku,
- Akt własności lokalu lub budynku,
- Ostatnio złożony PIT w Urzędzie Skarbowym np. PIT 37, PIT 40, PIT 16 PIT 28 (wraz ze stawką podatku PIT28).
- Nr konta bankowego Wnioskodawcy, na który ma zostać przekazana dotacja,
- Zakres planowanej inwestycji wraz z terminami ich realizacji oraz kosztami.
Osoby o niższych dochodach mogą również skorzystać z podwyższonego poziomu dofinansowania. Uprawnione są osoby spełniające łącznie następujące warunki:
- jest właścicielem/współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego lub wydzielonego w budynku jednorodzinnym lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą,
- przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, nie przekracza kwoty:
- 1 563,60 zł w gospodarstwie wieloosobowym,
- 2 189,04 zł w gospodarstwie jednoosobowym.
Ponadto, w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód osoby, o której mowa powyżej, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, nie przekracza trzydziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.
Uwaga: Nabór nie dotyczy budynków wielorodzinnych oraz budynków nowobudowanych, a pozostałe warunki ubiegania się o dofinansowanie są identyczne jak dla podstawowego poziomu dofinansowania.
Beneficjent, który zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania z Programu czyste Powietrze, powinien uzyskać, do dnia złożenia wniosku, od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (zgodnie z miejscem jej zamieszkania) zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego. W gminie Nędza zaświadczenia wydawane są przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Zaświadczenie jest ważne 3 miesiące od daty jego wydania.
Ponadto od dnia 06.07.2021 r. rozpoczęty został nabór ciągły wniosków o dofinansowanie dla formy dofinansowania jaką jest dotacja na częściową spłatę kapitału kredytu bankowego.
Więcej informacji w linku