• Opłaty online
  • Mapa strony
  • Tłumacz języka migowego
  • BiP

Niezbędne informacje

Godziny pracy urzędu
poniedziałek - 7:00 - 16:00
wtorek, środa, czwartek - 7:00 - 15:00
piątek - 7:00 - 14:00
ul. Jana III Sobieskiego 5
47-440 Nędza
tel.
32 410 20 18
32 410 23 99
fax
32 410 20 04

Instalacja fotowoltaiczna zainstalowana w ramach projektu pn. „Odnawialne źródła energii na terenie Gmin Partnerskich: Tarnowskie Góry, Gaszowice, Jejkowice, Lyski, Krupski Młyn, Kuźnia Raciborska, Nędza, Lelów, Psary, Sośnicowice, Tworóg”

26 Sierpień 2022
kategoria:
Aktualności

 

 

 

 

Instalacja fotowoltaiczna zainstalowana w ramach projektu pn. „Odnawialne źródła energii na terenie Gmin Partnerskich: Tarnowskie Góry, Gaszowice, Jejkowice, Lyski, Krupski Młyn, Kuźnia Raciborska, Nędza, Lelów, Psary, Sośnicowice, Tworóg”.

Falownik – działanie, błędy, usterki.

Falownik, zwany również inwerterem, jest kluczowym elementem instalacji fotowoltaicznej. To od niego zależy jak prąd z paneli jest wprowadzany do sieci. W poprawnie działającej instalacji fotowoltaicznej, falownik jest urządzeniem bezobsługowym.

Diody LCD: Trzy diody sygnalizują następujące stany falownika :

 

Kolor

Opis

Działanie

Zielony

Wytwarzanie energii

Świeci się – falownik wytwarza energię.

Miga – tryb czuwania. Falownik znajduje się w trybie czuwania aż do chwili, gdy zostanie osiągnięte jego napięcie robocze. Następnie falownik przełącza się do trybu produkcji i wytwarza energię.

Nie świeci się – falownik nie wytwarza energii. Taki stan może występować w trybie nocnym, gdy przełącznik wł./wył. falownika jest w położeniu wył. lub w przypadku wystąpienia błędu.

Żółty

Komunikacja modułu i wyłączenie falownika

 

Miga:

- Odbieranie informacji monitoringu od optymalizatora mocy

- Trwa wyłączanie falownika

Czerwony

Usterka

Świeci się - wystąpił błąd.

Miga - trwa wyłączanie falownika

 

 

Podczas konfigurowania falownika świecą się wszystkie diody.

 

 

 

Ilustracja: Falownik – widok z przodu

 

Poniżej najczęściej występujące błędy:

 

Komunikat

Opis błędu

Diagnoza i usuwanie usterek

Wentylator - usterka

Jeden z wentylatorów nie działa

Sprawdzić stan wentylatorów na ekranie statusu (" Stan wentylatora " on page 48. W razie potrzeby wymienić wentylator (zestaw zamienny można zamówić w firmie SolarEdge).

Błąd oprogramowania

Wewnętrzny błąd oprogramowania

Jeśli błąd nadal występuje, należy skontaktować się z działem wsparcia SolarEdge.

Za wysokie napięcie AC

Przepięcie AC. Wewnętrzny moduł mierzący prąd AC wykrył za wysoki nagły prąd wyjściowy.

Jeśli usterka nadal występuje:

Sprawdzić podłączanie sieci AC do falownika.

Sprawdzić, czy falownik jest skonfigurowany do pracy w odpowiednim kraju.

Sprawdzić u operatora sieci, czy w pobliżu lokalizacji występuje źródło dużego przepięcia lub nieregularnego obciążenia.

Sprawdzić, czy rozmiar przewodu wyjściowego pasuje do odległości pomiędzy falownikiem i lokalizacją podłączenia do sieci.

Do wyjścia AC należy użyć przewodu o dużej średnicy.

Za wysokie napięcie DC

Nadmierne napięci DC. Napięcie wejściowe DC przekracza maksymalny obsługiwany poziom.

System SolarEdge standardowo eliminuje błędy nadmiernego napięcia DC: W przypadku wykrycia nadmiernego napięci DC falownik wyłącza optymalizatory mocy i uruchamia się ponownie. Jeśli usterka nadal występuje:

Ustawić przełącznik wł./wył. falownika w położeniu wyłączenia. Jeśli po pięciu minutach panel LCD nie pokazuje niskiego napięcia zabezpieczającego (1 V dla optymalizatora), sprawdzić, który łańcuch jest niesprawny i ponownie sprawdzić jego podłączenia do falownika.

Należy postępować zgodnie z punktem Optymalizator mocy – usuwanie usterek na stronie 70.

Uruchomić ponownie wszystkie falowniki w instalacji

Za wysoka temperatura

Nadmierna temperatura

Jeśli usterka nadal występuje:

Sprawdzić, czy wokół falownika zapewniony jest odpowiedni odstęp.

Należy upewnić się, że radiatory są wolne od brudu i obcych obiektów.

Zainstalować w chłodniejszym miejscu.

Nieprawidłowa temperatura Czujnik

Uszkodzony lub niepodłączony czujnik temperatury

Jeśli błąd nadal występuje, należy skontaktować się z działem wsparcia SolarEdge.

Za wysokie napięcie AC (faza 1/2/3)

Napięcie sieci powyżej limitu dopuszczalnego w tym kraju.

Sprawdzić, czy falownik jest skonfigurowany do pracy w odpowiednim kraju.

Wyłączyć falowniki w instalacji i sprawdzić napięcie sieci AC.

Jeśli falownik znajduje się daleko od punktu podłączenia do sieci, należy użyć przewodu AC o dużej średnicy.

Skonsultować się z operatorem sieci.

Jeśli jest to dozwolone przez lokalne władze, należy użyć narzędzia konfiguracyjnego SolarEdge, aby zmienić ustawienia.

 

Więcej informacji można znaleźć w punkcie Błędy i usuwanie usterek na stronie 59.

 

Obowiązkiem Beneficjenta było doprowadzenie Internetu do pomieszczenia przed montażem instalacji fotowoltaicznej. Prawidłowe działanie monitoringu zależne jest od jakości połączenia sieciowego. W przypadkach gdy ten warunek nie jest spełniony monitoring może działać gorzej lub wcale. Za taką sytuację nie odpowiada Wykonawca, ani Gmina. Rozwiązaniem jest montaż anteny wzmacniającej sygnał Internetu – leży to w gestii Beneficjenta.

 

Ponadto przypominamy, że usterki ujawnione w okresie od dnia podpisania protokołu odbioru do końca trwania gwarancji należy zgłaszać do Urzędu Gminy w Nędzy           (tel. 32 66 60 490, pokój nr 23). Nieprecyzyjny opis usterki może spowodować niepotrzebne opóźnienia reakcji serwisu oraz zarejestrowanie reklamacji z najniższym priorytetem.

W załączeniu znajduje się cennik usług serwisowych w zakresie zainstalowanych instalacji fotowoltaicznych. Ujęte w nim zostały usługi, które wykraczają poza zakres odpowiedzialności gwarancyjnej firmy, dlatego będą realizowane odpłatnie. Zgodnie z cennikiem wyodrębniono dwie grupy usług: prace dodatkowe oraz naprawy niegwarancyjne.

Prosimy o zapoznanie się z ww. cennikiem.

 

kategoria: Powiązane pliki [1]
  Nazwa pliku Data publikacji Rozmiar Pobierz
pdf Cennik usług serwis-2022 22-08-26 12:03 431.86KB pobierz plik: Cennik usług serwis-2022
do góry