Zadanie „Demontaż, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z posesji na terenie Gminy Nędza w 2021 roku”
- kategoria:
- Aktualności
Gmina Nędza informuje, że w roku 2021 zrealizowała zadanie pn. „Demontaż, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z posesji na terenie Gminy Nędza w 2021 roku” przy wsparciu ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.
W ramach przedmiotowego zadania usunięto z terenu Gminy Nędza 16,09 Mg wyrobów zawierających szkodliwy azbest z 12 posesji. Koszt zadania wyniósł 9.239,45 zł, z czego dofinansowanie stanowiło 9.213,55 zł, w tym ze środków NFOŚiGW 4.477,28 zł oraz z WFOŚiGW 4.736,27 zł.
Wpłaty mieszkańców wyniosły zaledwie 25,09 zł.
Zadanie jest realizowane od 2019 roku więc mieszkańcy gminy mogli skorzystać z dofinansowania do usuwania azbestu już po raz trzeci. Mamy nadzieję, że w kolejnych latach również będziemy realizować to zadanie.